E-pošta in brisanje vsebine koša

V sodobnem poslovnem in zasebnem življenju e-pošta predstavlja pomemben kamenček v mozaiku komunikacije in prenosa informacij. Praktično vsakdo že ima svoj e-poštni predal in če ga nimaš je tako, kot da sploh ne obstajaš. Vsem, ki imamo težave s sluhom, pa je e-poštna komunikacija odprla povsem novo dimenzijo in nove priložnosti, da smo lažje začeli komunicirati na daljavo.

Pred časom se mi je zgodilo to, da sem zaradi pomanjkljivih informacij oz. ker nisem vedel, da to tako poteka, ostal brez e-pošte, ki je bila v košu. Več o tem v nadaljevanju …

Večina ljudi uporablja Gmail in pri njem je tako, da se e-pošta, ki je v košu, briše po 30-ih dneh. Torej, če danes pobrišem eno poštno sporočilo bo le-to v 30-ih dneh avtomatsko pobrisano tudi v košu. Gmail o tem dovolj jasno napiše, ko klikneš na koš.

Podobno politiko brisanja vsebine v košu imajo tudi nekateri zasebni ponudniki e-pošte. Tako npr. Tuta briše vsebino v košu po 30-ih dneh, medtem kot Mailfence vsebino v košu briše že po 7-ih dneh. Pri Protonu je malo drugače in sam določiš v nastavitvah ali želiš brisanje vsebine koša po 30 dneh ali ne. Glede na povedano je vse lepo in prav, če smo o tem pravočasno in jasno obveščeni s strani ponudnika e-pošte. Kaj pa, če nismo?

Ko imamo svojo spletno stran oz. svojo domeno, potem imamo običajno e-poštni naslov ime@nasadomena.si. Dolgo časa sem mislil, da se e-pošta v košu, ne briše, saj sem imel POP namesto IMAP povezavo do e-pošte. Ko sem dobil svoj prvi pametni telefon sem na računalniku še vedno preverjal e-pošto preko POP protokola, kar pomeni, da sem imel nadzor nad tem, kdaj se e-pošta v košu pobriše. Za nepoučene še informacija kaj POP protokol pomeni. Pri njem se vsa e-pošta prenese na naš računalnik, je pa slabost v tem, da na ta način nimamo sinhronizirane e-pošte med različnimi napravami (telefon, tablica, računalnik).

Tako sem pred kakšnimi petimi leti prešel na IMAP protokol, ki omogoča, da je moja e-pošta sinhronizirana med različnimi napravami. In potem se je zgodil šok – ko sem iskal neko e-pošto, ki sem jo pred časom pobrisal, sem ugotovil, da slednje v košu ni in da je v košu samo e-pošta za zadnjih 14 dni. Ups! Kako je to mogoče? Pisal sem mojemu takratnemu ponudniku gostovanja, ki mi je dejal, da se e-pošta v košu pri njih briše po 14-ih dneh. In tako je moja e-pošta v košu šla v maloro.

Ko boste izbirali ponudnika za vaše spletno gostovanje vam toplo priporočam, da se pri njem pozanimate kako je z brisanjem e-pošte v košu v primeru uporabe IMAP protokola in tudi Webmaila.

Po informacijah, ki jih imam naslednji slovenski ponudniki spletnih gostovanje NE brišejo e-pošte v košu:

  • G-server.com
  • Hitrost.com
  • Domenca.com
  • Domovanje.com
  • Si-Shell.net

Naslednji ponudniki pa brišejo e-pošto v košu po 14-ih dneh:

  • Neoserv.si
  • Hostko.si

Kako je z ostalimi, ki so še prisotni na trgu spletnih gostovanj v Sloveniji in tujini ne vem, se pa vsekakor splača pri njih pozanimati, da ne bo potem kasneje kakšnih neprijetnih presenečenj.

V čem je torej smisel avtomatskega brisanja vsebin v košu po x-dneh? Predvidevam da zato, da se sprosti prostor na strežniku, vendar pa, če o tem nismo obveščeni oz. nas ponudnik spletnega gostovanja jasno in nedoumno ne obvesti o tem, imamo lahko težave z izgubljeno e-pošto.

Vsak ima svoj način e-poštnega komuniciranja in moj je takšen, da e-pošto, na katero sem odgovoril, pobrišem in je potem v košu in od tam jo, ko to jaz želim, pobrišem.

In za konec današnjega članka še preprost nasvet: Če ne veste kako je pri vašem ponudniku e-pošte z brisanjem vsebine koša, potem mu pišite na podporo in ga povprašajte. Na tak način se boste izognili morebitni izgubi e-pošte, ki bi »nepričakovano izginila« iz vašega koša.

Delite naprej ...
Robert Goreta
Robert Goreta

Predavatelj, pisatelj, pesnik, plesalec in prijazen spletni razvijalec.